Психологічні поради в умовах сьогодення
Психологічні поради в умовах сьогодення
Війна в Україні стала стресом для усіх учасників освітнього процесу.
Перша психологічна допомога – це сукупність заходів зпідтримки та практичної допомоги ближнім, які відчувають емоційне
напруження та страждання. Таку допомогу може надати кожна людина, здатна проявляти співчуття, людяність.
Фізичні та емоційні стани людини взаємопов'язані і тому здатні
взаємовпливати один на одного. Під час напружених емоційних станів у дитини змінюється міміка, темп мовлення, з’являється метушливість, змінюється дихання, пульс, колір обличчя, можуть з’явитися сльози.
Рекомендуємо впровадження «психологічної хвилинки», яка допоможе
впоратися зі стресом та його наслідками, емоційно бути спокійним.
Регулярне виконання «психологічних хвилинок» у зручний час та слушній
нагоді допоможе стати більш спокійним, врівноваженим, а також дозволить краще зрозуміти свої почуття. Звертаємо увагу, що кожен сам має визначити, коли і у який час потрібно провести «психологічну хвилинку».
До Вашої уваги: ПОРУЧ — спільний проект Міністерства освіти і науки України, Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), Українського інституту когнітивно-поведінкової терапії та ГО «ВГЦ «Волонтер».
Вправи, які рекомедовані:
- Дихальні техніки для зняття стресу та панічних атак
Глибоке та повільне дихання.
Вдихаємо носом, видихаємо ротом. Робимо коротку паузу між вдихом та
видихом. Видих має бути довшим за вдих. Уявляємо, що надуваємо повітряну кульку, і видихаємо довго та повільно ротом. Одного вдиху та видиху недостатньо, вправу потрібно робити мінімум 3 хвилини
Зігріємо метелика.
Покажіть на долоні уявного метелика, розкажіть, що він замерз і не може
злетіти. Запропонуйте зігріти його своїм подихом. Діти складають долоньки
разом, уявивши на своїх долоньках метелика, і дихають на долоні (дихальна
вправа: відкрити рота і вимовити тривалий звук «А»). Метелик зігрівся і йоготреба здути з долоні. Діти роблять глибокий вдих через ніс і видих через рот (на видиху треба витягнути губи трубочкою, вимовити довгий звук «У»).
Пальчикова гімнастика.
Вчитель пропонує за допомогою пальчиків показати, як руки «стрибають»,
«радіють»,
«штовхаються»,
«кусаються»,
«тремтять»,
«бояться»,
«перемагають»
Вправа з китайської гімнастики
Зробіть три короткі носові вдихи без видихів. На перший вдих витягніть
руки перед собою на рівні плечей. На другий вдих розведіть руки в сторони теж на рівні плечей. На третій вдих підніміть руки вгору над головою. Зробіть довгий видих через рот, при цьому руки тримаєте за головою, пальці стиснуті в замок, лікті розслаблені. Вправу треба повторити п’ять-шість разів. Обговорення. Як ви себе відчуваєте після виконання вправи?
Обійми і погойдай.
Дитина сідає на підлогу. За нею сідає дорослий (обов’язково за згодою
дитини) і обіймає, пригортає дитину до себе легенько погойдує її. Під час
погойдування спробуйте передати дитині свою любов, заспокоїти її, передати їй почуття захищеності, потрібності.
Самообійми.
Покладіть одну руку під пахву другої, а другою рукою обхопіть себе так,
щоб долоня лежала на плечі. Обіймаючи себе таким чином, ви добре відчуваєте власні межі: «де я починаюся і де закінчуюся»
Гра «Паперовий безлад».
Вчитель пропонує дитині зім’яти папір, порвати його на шматочки,
побудувати вежу із шматочків паперу
Вправа «Пташка махає крильцями».
Дитині потрібно підняти руки вгору і виконати махи руками.
Вправа «Стряхнемо водичку з рук».
Дитині пропонують потрусити розслабленими кистями рук, начебто
струшуючи краплі води. Нахилити голову вперед, назад, праворуч, ліворуч, а
потім виконати декілька кругових обертів головою спочатку в один бік, потім – в інший. Повільно похитати розслабленими руками.
Вправа «Маска релаксації».
Сядьте зручно. Максимально розслабтесь. М’яко опустити повіки, уявний
погляд направте на кінчик носа, язик м’яко притисніть до коренів верхніх зубів зсередини. Нижню щелепу розслабте до легкого відвисання і ледве випніть вперед (ніби при вимові звуку «к»). Побудьте в цьому стані. Відчуйте його. Обговорення. Як ви себе відчуваєте після виконання вправи?
Вправи з пальцями, масаж акупунктурних точок.
Пропонуємо техніки та відеоматеріали, які вчитель може застосовувати
під час проведення «психологічної хвилинки».
Дихальні відеовправи:
https://www.youtube.com/watch?v=bmOPmkcOAT0
https://www.youtube.com/watch?v=6xJhu6OTZy4
https://www.youtube.com/watch?v=P_OZ5X0YMfY
https://drive.google.com/file/d/1N_jh3IPPuDvsUCUGDTGx4u8GnCO15UUj/vi
ew
https://www.youtube.com/shorts/qpxelscUJCg
Відеовправи на зняття психоемоційного напруження, стресу, тривоги:
https://www.youtube.com/watch?v=npjmTX3C1YU
https://www.youtube.com/watch?v=O7jXI62xieo
https://www.youtube.com/watch?v=lxV4-3sneEA
https://www.youtube.com/watch?v=01E06OVZ4hw
https://www.youtube.com/watch?v=gW6lhd8tj8Y
Дихальні відеовправи:
https://www.youtube.com/watch?v=tZjFBQTL_hM
https://www.youtube.com/watch?v=w9Rlagnoi6Q
https://www.youtube.com/watch?v=OKG6-Xzagxk
Тілесні відеотехніка
https://www.youtube.com/watch?v=diEAyrdWIKI
Відеовправи на зняття психоемоційного напруження, стресу, тривоги:
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=JEFNqavdkIo
https://www.youtube.com/watch?v=1Y8I2DqMmeA
https://www.youtube.com/watch?v=PKZG1Vx76YQ
https://www.youtube.com/watch?v=XgyEyno6toA
https://www.youtube.com/watch?v=sxVmmAemk-U
https://www.youtube.com/watch?v=-2qwM9jmkgU&t=1s
https://www.youtube.com/watch?v=y-Gblnos27E
https://www.youtube.com/watch?v=UyRoBuCYDsA
https://www.youtube.com/watch?v=XgyEyno6toA
https://www.youtube.com/watch?v=uljUYTjlVtA
Відеовправи на зняття м'язового напруження:
https://www.youtube.com/watch?v=Womj0IffC6o
https://www.youtube.com/watch?v=skDlOUuGXFE
https://www.youtube.com/watch?v=01E06OVZ4hw
https://youtube.com/shorts/aCJjPWqWx1Q?feature=share
https://www.youtube.com/watch?v=xM8D4LDvKlw
https://www.youtube.com/watch?v=Yq18upMFTcs
https://www.youtube.com/watch?v=Lf0YdjKvGHM
https://www.youtube.com/watch?v=qxNtumJPBOg
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=iQF01hfh0dA
https://www.youtube.com/watch?time_continue=21&v=aMGQtiQUdkA&featur
e=emb_logo
https://www.youtube.com/watch?v=6po0yvsy0xQ
https://www.youtube.com/watch?v=asDUmTlY984
https://www.youtube.com/watch?v=hTvXyVxKmqE
https://www.youtube.com/watch?v=ogZNpsJLBN4
Відеовправи на зняття м'язового напруження:
https://www.youtube.com/watch?v=TsHNYtN45nI&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=9vbl-R9Rw0c
https://www.youtube.com/watch?v=xsERo72LJu8
https://www.youtube.com/watch?v=tF2v6NGQZSQ
https://www.youtube.com/watch?v=XzKn6rF9RSM
https://www.youtube.com/watch?v=s8VVrIWKDP4
https://www.youtube.com/watch?v=kXV4QoxFzlk
https://www.youtube.com/watch?v=4Uk4LXz2Vvc
https://www.youtube.com/watch?v=I4Svt11o3-I
Казкотерапевтична відеотехніка
https://www.youtube.com/watch?v=ktKeIPQmXRA
https://drive.google.com/file/d/1Fh1QvMwiZItXYz8-6xoQecfO4z-anOrV/view
Танцювальна арт-терапія
Під класичну музику А. Вівальді «Пори року» дитині пропонують
потанцювати з предметами або без них.
Відеотехніки з ізотерапії:
https://www.youtube.com/watch?v=7DuFJbvSnzg
https://www.youtube.com/watch?v=Ypv9WEz3tZg&t=3s
https://www.youtube.com/watch?v=LI9o6n2Ig4c
https://www.youtube.com/watch?v=U0vaURfyxGg
https://www.youtube.com/watch?v=y0AD8Ha9gaA
https://www.youtube.com/watch?v=pOciF6f01o8
https://www.youtube.com/watch?v=pAxo1HrD7F0
https://www.youtube.com/watch?v=4D0wO2b-gMs
https://www.youtube.com/watch?v=jG-qjzegv1g
https://www.youtube.com/watch?v=t1FJ2jk2gD8
https://www.youtube.com/watch?v=x-IjgDvyKxY
Відеовправи для релаксації:
https://www.youtube.com/watch?v=ODR7PCYC1HA
https://www.youtube.com/watch?v=nx05sE3cGkg
https://www.youtube.com/watch?v=gHh3l-Q4Cgw
https://www.youtube.com/watch?v=4SZI16iUrA8
https://www.youtube.com/watch?v=gHh3l-Q4Cgw
Buy now
You can now buy this awesome Joomla Theme directly on Themeforest for a really low price for this awesome and stunning Joomla product!
Nulla vitae elit libero, a pharetra augue. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam porta sem malesuada magna mollis euismod. Morbi leo risus, porta ac consectetur ac, vestibulum at eros. Nulla vitae elit libero, a pharetra augue.
Login
×Register now
I'm a small Introtext for the Register Module, I can be set in the Backend of the Joomla WS-Register Module.
×