• Facebook
  • YouTube
Please select your page

Уроки каліграфії

Шановні батьки!

Протягом квітня-травня деякі батьки влаштували дискусію з приводу доцільності уроків каліграфії з елементами зв’язного мовлення у початковій школі.

Інноваційний курс «Каліграфія з елементами зв’язного мовлення» в початковій школі проводиться відповідно до варіативної складової Базового навчального класу. Під час навчання учням пропонується різні види робіт, направлені на формування навичок правильного і швидкого письма. Велика увага надається поповненню словесного запасу учнів, розвитку зв’язного мовлення, а саме: вмінню правильно висловлювати свої думки, писати творчі роботи. Курс використовується для покращення якості вивчення мови і розвитку мовлення дітей.

До вашої уваги пропонуємо передмову до курсу 2 класу. Автори В.Трунова, Т.Осипенко, Ж.Шевченко.

Можливо автори більше переконають батьків, які не вбачають користі у викладанні даного курсу.

Також пропонуємо уривки з розробок уроків для 2 класу з метою практичного ознайомлення з даним курсом.

Всі батьки (крім декількох батьків) з усієї початкової школи сказали «Так» даному курсу.

Для тих, хто вважає, що це даремна трата часу, пропонуємо подивитися на зразки зошитів учнів 5-10 класів.

 

Изображение 111111124

 

Изображение 111111125

 

Тема 30. Аналіз зразків письма. Робота над загадками.

Запропонована мета. Закріплювати вміння красиво, швидко, каліграфічно правильно писати; розвивати логічне мислення, ви­ховувати любов до мови і мовлення, розкривати їх багатство, вчи­ти працювати із загадками: розгадувати і складати їх.

1) Проведіть каліграфічне письмо - 8 рядків.

Аналіз зразків письма. Формування скоропису на основі зразка.

2) Попрацюйте над загадками.

а) Вступне слово вчителя

- У нас сьогодні незвичайний урок. Урок-гра «Клуб Веселих Чоловічків». До нас в гості прийшли Веселі Чоловічки - члени клубу і принесли з собою загадки - завдання.

б) Завдання від Діда Буквоїда.

  • Гра «Збери слово»

Ту мо зок (мотузок); вень пі (півень); лик сто (столик).

  • Граматична арифметика чудеса - а + ний =? (чудесний) до + ріжки =? (доріжки)кабан - ан + ак =? (кабак).

 

Гра «Підкори вершини». Утворюй слова.



Відповідь: вікно, нори, риба, бали, липа, пава, вага.

в) Лексична робота

Склади словосполучення. З’єднай слова першого стовпчика із словами другого стовпчика за значенням. Поясни значення.

  • Коли так говорять?

І стовпчик II стовпчик Утворене словосполучення рука руки майстер на всі руки (золоті руки)

золоті в руку діяти разом (рука в руку)

  • Запишіть речення за зразком.

Зразок: Золоті руки - майстер на всі руки.

г) Відгадайте загадки, запишіть одну в зошит.

Ш Довгим дзьобом тонким схопить жабеня.

Капне з дзьоба крапля. Хто ж це? (Чапля)

  • У кого довгий дзьоб? (Журавель, чапля, трясогузка).

  • Хто харчується жабами? (Чапля).

  • Чому капає крапля? (Жабу дістає з води).

* * *

Наче птиця крила має, все літає та співає.

Я медок вам ношу,не чіпайте, бо вкушу. (Бджілка)

  • Завжди хто літає? (Муха, комар, оса, хрущ (майський жук))

  • А муха завжди співає?

  • Хто збирає медок? Хіба бджілка кусається?

  • Які слова допомогли вам відгадати загадку?

  • Бджілка - велика трудівниця. Вона завітала до нас на урок, щоб запропонувати цікаві історії.

  • Чому її так називають - бджілка?

Бджола - давньоруська «Бчъела», за звуконаслідуванням «бу- чати» - гудіти, дзижчати, ревіти. Тобто бджола - це комаха, яка летить і дзижчить, бучить.

д) Приєднайте до першої частини другу за їх лексичним значенням. Запишіть у зошит (в рядочок) за зразком.

Вулик - дерев’яний будиночок для бджіл; рій - ; гай - ; лан - ; пасіка -.

невеликий ліс.

сім'я комах.

рівня поверхня землі без лісу бджільницьке господарство, де розміщені вулики з бджолами, дерев'яний будиночок для бджіл.

е) Доберіть слова за зразком.

Липа - (який?) липовий; лей-...

Пшениця - (яка?)...; гречка -....

  • Завдання від Веселого Олівця.

Ш Робота в групах. Клас розділено на групи за принципом: ли­сиця, огірок, кавун, заєць, яблуко, ведмідь. Кожній групі дано по одному предмету. Група повинна скласти загадку, щоб весь клас відгадав, який предмет був їй даний.

  1. група. Руда, хитра, курей любить. {Лисиця).

  2. група. Зелений, буває солоний, солодкий, гіркий. (Огірок).

  3. група. Зелений на вигляд, круглий, червоний і соковитий, солодкий. {Кавун).

  4. група. Кругле, стигле, соковите, буває жовте і червоне, зе­лене. {Яблуко).

  5. група. Боязкий, боїться вовка і лисицю, довговухий, пухнас­тий. {Заєць).

  6. група. Любить мед, малину, топтига. {Ведмідь).

  • Запишіть відгадки, поясніть орфограми: лисиця, огірок, ка­вун, яблуко, заєць, ведмідь.

Розвиток логічного мислення.

  • На які дві групи можна розділити ці слова {Звірі і рослини)

  • На які питання відповідають ці слова? {Хто? що?)

  • Що вони позначають? {Предмети)

  • Завдання від Знайка. Напишіть за планом (усно складіть) твір-мініатюру про ті предмети, які я роздаю (лисичка, заєць, бе-

 

реза...)

Для рослин

  • Що це?

  • До якої групи відноситься?

  • Де росте?

  • З чого цю рослину вирощують?

  • Що з неї можна зробити?

Для тварин

  1. Хто це?

  2. До якої групи відноситься?

  3. Де мешкає?

  4. Чим харчується?

  5. Як називають дитинчат?

5) Проведіть підсумок уроку

  • Читання творів - мініатюр.

  • Які малі жанри літератури використовували на уроці? (За­гадки, прислів ’я, ігри)

Изображение 111111126

Buy now

You can now buy this awesome Joomla Theme directly on Themeforest for a really low price for this awesome and stunning Joomla product!

Nulla vitae elit libero, a pharetra augue. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam porta sem malesuada magna mollis euismod. Morbi leo risus, porta ac consectetur ac, vestibulum at eros. Nulla vitae elit libero, a pharetra augue.

BUY NOW ON THEMEFOREST

×

Login

Please login using your credentials recived by email when you register.


Забыли пароль? |  Забыли логин?

×

Register now


I'm a small Introtext for the Register Module, I can be set in the Backend of the Joomla WS-Register Module.



  or   Login
×